عربی عمار
آخرین مطالب

8 نکته تغذیه ای در دوران امتحان و کنکور

8 نکته تغذیه ای در دوران امتحان و کنکور

1. آب زیاد بنوشید ، سبب کاهش خستگی و افسردگی می شود.

2. مصرف مواد حاوی ویتامین E نظیر : جوانه گندم / محصولات تهیه شده از غلات کامل به ویژه نان های تهیه شده از گندم و جو و حبوباتی نظیر لوبیا ، عدس ، نخود و ماش و منابع حیوانی نظیر ساردین ، ماهی تن ، زرده تخم مرغ و سبزیجاتی دارای برگ سبز تیره و گوجه فرنگی ؛ منجر به اکسیژن رسانی به مغز می شوند .

3. بهتر است مصرف مواد غذایی به جای 3 وعده در روز به 5 وعده افزایش یابد .
افزایش وعده های غذایی سبب کاهش کلسترول خون شده و باعث میشود قند خون در سطح مناسبی قرار بگیرد.

4. زنجبیل و نعناع با افزایش خون رسانی به مغز سبب تقویت یادگیری می شود.

رازهای جمع بندی کنکور ؟

 

5. مصرف مواد معدنی چون : روی ، کلسیم ، منیزیم ، آهن ، سلنیوم نقش کلیدی در افزایش یادگیری و تقویت دفاعی و سرعت بخشیدن به روند رشد دارند ، عبارتند از : گردو ، ماهی ، جوانه گندم ، گوشت ، مرغ و محصولات تهیه شده از آردهای سبوس دار

6. بهترین میان وعده آب هویج است که سبب افزایش تمرکز می شود .

7. مصرف عسل و خرما و شیر فراموش نشود.

8 . دختران کنکوری حتما زیر نظر پزشک و با تجویز دکتر مکمل آهن مصرف کنند.

سلامت و موفق باشید.

درج دیدگاه

17 + 5 =